Een Pinterest Training voor bedrijven is een serieus goede investering als je realiseert wat voor belangrijke rol Pinterest kan spelen voor de groei van jouw business. Steeds meer bedrijven maken de stap om serieus aan de slag te gaan met Pinterest. Een Pinterest Training voor bedrijven wordt daarom ook steeds vaker gevolgd door marketing personeel of door freelancers die het stuk Pinterest uit handen nemen.
Maar waarom is Pinterest vandaag de dag zo belangrijk en welke Pinterest training kunnen bedrijven nu het beste volgen?
In dit blog bericht neem ik je mee in het belang van Pinterest voor bedrijven en daarbij een van de beste Pinterest Training die bedrijven kunnen volgen.
Direct benieuwd naar de beste Pinterest Training voor bedrijven?
Inhoudsopgave
Het belang van Pinterest voor bedrijven: 5 redenen
Voldoende zichtbaar zijn, nieuwe klanten vinden en aantrekken. Als bedrijf ben je continue bezig met de groei van je business. Deze groei kan op veel verschillende manieren worden gerealiseerd. Echter, gaat groei natuurlijk hand in hand met nieuwe klanten en/of consumenten die in ieder geval jouw product, merk of dienst kennen.
Sociale media is een manier waarop veel bedrijven nieuwe klanten proberen aan te trekken. Sociale media zoals Facebook of Instagram. De kosten voor het adverteren (en dus nieuwe klanten aantrekken) op zowel Facebook als Instagram kunnen vrij gemakkelijk sky-high gaan.
Des te interessanter is het om de mogelijkheden van Pinterest te bekijken. Pinterest wordt ook wel gezien als een inspiratie platform. Voor ieder idee kun je op Pinterest terecht.
Hier kun je als bedrijf handig gebruik van maken. Echter, wordt het belang van Pinterest voor bedrijven nog regelmatig onderschat.
1. Hoge traffic
Vergeleken met andere platformen genereert Pinterest het hoogste percentage traffic naar de kern van de contentstrategie. Deze kern is in veel gevallen conversie. Het plaatsen van jouw eigen afbeeldingen op Pinterest (met de Pin-knop) zorgt ervoor dat mensen via Pinterest doorklikken naar jouw website (op het moment dat jouw pin in de zoekresultaten verschijnt).
12% van de mensen die via Pinterest aan het oriënteren zijn besluiten uiteindelijk over te gaan tot aankoop. Dit is een behoorlijk hoog percentage.
Pinterest is daarmee een ontzettend belangrijke tool voor het genereren van meer traffic naar jouw webshop of blog. Met als uiteindelijk resultaat een verhoging van de verkopen.
2. Oneindig
Een belangrijk voordel van Pinterest ten opzichte van andere platformen is dat een door jouw gepinde afbeeldingen op een vrij eenvoudige manier viral kan gaan.
Dat is niet het enige. Het aller belangrijkste voordeel daarbij is dat de originele bron (jouw pin dus) ten alle tijden behouden blijft. Pinterest gebruikers die jouw pin dus re-pinnen en de volgers dan diegene die een re-pin heeft geplaatst zien die afbeelding komen uiteindelijk ook op jouw website of webshop terecht op het moment dat ze doorklikken.
De kracht van Pinterest is dus oneindig. Afbeeldingen kunnen op een vrij eenvoudige manier een eigen leven gaan leiden.
Daarnaast is de ‘tijd’ waarop je een afbeelding hebt geplaatst veel minder relevant dan bij bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Deze twee sociale media spelen veel meer in op het hier en nu. Pinterest kijkt voornamelijk naar relevantie. Een afbeelding die jij twee jaar geleden hebt geplaatst kan vandaag de dag nog steeds bovenaan de zoekresultaten verschijnen.
Het kan dus keer op keer traffic blijven genereren. Dit is misschien wel een van de belangrijkste voordelen. Beschouw Pinterest ook echt als een medium voor nieuwe traffic. Waar Facebook en Instagram voornamelijk bedoelt is voor interactie met je al huidige fanbase. Pinterest trekt juist nieuwe klanten aan. Dat is uiteindelijk wat je wilt, toch?
3. Belangrijke inzichten
Het inzetten van sociale media door bedrijven is voornamelijk bedoelt om te kunnen communiceren met je fans. Fans willen zich aansluiten bij een bepaald merk omdat ze daar een goed gevoel bij hebben. Daarnaast zegt het iets over wat je wilt uitstralen als fan. Zo kan een fan ook weer een achterban hebben die je wilt inspireren.
Uit onderzoek blijk dat merkfans zich voornamelijk op Pinterest (43%) willen binden aan een merk. Vele malen meer vergeleken met Facebook en Instagram (24%). Merkfans op Pinterest zijn daarmee ook bereid content sneller te delen en dat komt jouw als marketeer natuurlijk ten goede. Uiteindelijk wil je dat jouw content zoveel mogelijk wordt gezien.
Deze inzichten kunnen heel mooi in kaart worden gebracht. Sinds 2014 biedt Pinterest een tool waarmee dergelijke statistieken zichtbaar zijn. Zo kun je precies zien wie jouw fans zijn maar bovenal waar hun interesses liggen. Hier kun je dus perfect op in spelen.
Pinterest training volgen voor bedrijven?
4. Storytelling
Pinterest is een manier om het verhaal van jouw bedrijf te vertellen. En je hoeft zeker niet alleen maar perfecte foto’s te hebben. Geen zorgen als jouw foto’s misschien niet 100% voldoen aan het perfecte beeld wat men van foto’s heeft.
Probeer een verhaal te vertellen. Alles om de foto heen is net zo belangrijk. De omgeving, de tijd, de plaats. Probeer na te gaan om welke onderwerpen heen je jouw product kunt opbouwen. Neem als voorbeeld koffie. Denk dan aan waar koffie gedronken kan worden. Dit kunnen bijvoorbeeld inspirerende plekken zijn. Of koppel tijd aan koffie. Wanneer wordt dit veel gedronken? Voornamelijk in de ochtend. Een foto van een koude ochtend legt zeker de link met koffie. Probeer de Pinterest gebruiker mee te nemen in het verhaal wat je wilt vertellen.
5. Target audience: de vrouw
Het mag geen verassing zijn dat voornamelijk de vrouw actief is op Pinterest. Maar onderschat niet wat voor invloed de vrouw uiteindelijk in een huishouden heeft op bepaalde aankopen die gedaan moeten worden. Is jouw doelgroep voornamelijk man? Geen zorgen. Door de vrouw te overtuigen kun je nog gek staan kijken wat voor invloed dat uiteindelijk heeft.
Is jouw doelgroep de vrouw? Dan hoop ik dat Pinterest al een belangrijke rol speelt in jouw contentstrategie. Want die mag echt niet ontbreken. Vrouwen gebruiken Pinterest voor de oriëntatiefase. En juist in deze fase wil je ze beïnvloeden.
Wil jij voor jouw bedrijf ook aan de slag met Pinterest? Om Pinterest toe te voegen tot jouw content strategie? Heb je wel eens gedacht aan het volgen van een Pinterest Training?
Hieronder vertel ik je meer over een Pinterest training voor bedrijven die ik heb gevolgd. Het heeft er bij mij voor gezorgd dat Pinterest 1 van de belangrijkste traffic bronnen is geworden naar mijn blog.
Pinterest Training voor bedrijven
Ik hoop dat je ziet wat het belang is om als bedrijf Pinterest in te zetten en toe te voegen aan de content strategie.
Maar hoe kun je nu een vliegensvlugge start maken met Pinterest? Tegenwoordig bieden steeds meer bedrijven de mogelijkheid aan hun personeel voor het volgen van een training.
De kosten voor een bepaalde training wegen niet op tegenover de tijd die personeel normaliter zou moeten investeren zonder training. Tuurlijk kun je zelf aan de slag en alles zelf proberen uit te zoeken. Echter, door het volgen van een gepaste training ziet men dat het personeel veel sneller van start kan en echt over de juiste informatie beschikt.
‘Master Pinterest als een pro’ is zo een Pinterest training die op het internet wordt aangeboden. Deze training schuif ik naar voren omdat ik die namelijk zelf heb gevolgd en hier enorm over ben te spreken. In een ander blog artikel geef ik een uitgebreide review en deel ik mijn persoonlijke ervaring met deze Pinterest training voor bedrijven.
Of bekijk de video hieronder die ik heb opgenomen over deze Pinterest training voor bedrijven. In de video laat ik je precies zien wat je mag verwachten van deze training. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Robert van Online Succes Gids
Ik schrijf over alles wat te maken heeft met online marketing en geld verdienen op het internet. Met een extreme voorliefde voor Affiliate Marketing. Door Affiliate Marketing heb ik mijn eigen online business en verdien ik nu geld via het internet. Voor mij is alles begonnen met de Affiliate Marketing Revolutie: 40 video trainingen die mij hebben geholpen mijn eigen affiliate website te starten. Benieuwd naar mijn methode?